Скачать PDF
Логическое мышление детей 7-10 лет и его развитие.
Инга Корнеевна Жинеренко 1
1.1Омский государственный университет(Омск);
Дата поступления
1997.03.07
Аннотация. It is very important task of modern school to create such conditions in educational system which promote disclosing of children's creative potential. A series of worked out lessons is aimed at development of children's logical thinking and proposed tasks can help a child to perform some small discoveries. Structure of tasks is analogous to H.I. Eysenck's tests. Taging into accout the specific character of children's perception we propose them tasks in form of a play with elements of a fairy-tail. An active part of the experimenter in putting the tasks is necessary as well as active child's part in process of their implementation.
Ключевые слова
педагогика и методика

Библиография
[1] Айзенк Г. Проверьте свои способности. М.: Мир, 1972. [2] Давыдов В.В. К проблеме построения концепции начального образования // В поисках нового содержания образования: Сб. науч. тр. Красноярск, 1993. [3] Никитин Б.П. Ступеньки творчества или развивающие игры. М.: Педагогика, 1990. [4] Пиаже Ж. Избранные психологические труды. Генезис числа у ребенка. М., 1969.

Сведения о финансировании и благодарности
Логическое мышление детей 7-10 лет и его развитие.
Инга Корнеевна Жинеренко 1
1.1Omsk State University(Omsk );
Received
1997.03.07
Abstract. It is very important task of modern school to create such conditions in educational system which promote disclosing of children's creative potential. A series of worked out lessons is aimed at development of children's logical thinking and proposed tasks can help a child to perform some small discoveries. Structure of tasks is analogous to H.I. Eysenck's tests. Taging into accout the specific character of children's perception we propose them tasks in form of a play with elements of a fairy-tail. An active part of the experimenter in putting the tasks is necessary as well as active child's part in process of their implementation.
Keywords
pedagogy and methodology

References
[1] Айзенк Г. Проверьте свои способности. М.: Мир, 1972. [2] Давыдов В.В. К проблеме построения концепции начального образования // В поисках нового содержания образования: Сб. науч. тр. Красноярск, 1993. [3] Никитин Б.П. Ступеньки творчества или развивающие игры. М.: Педагогика, 1990. [4] Пиаже Ж. Избранные психологические труды. Генезис числа у ребенка. М., 1969.

Acknowledgements
Сведения об авторах
Инга Корнеевна Жинеренко
1.1. кафедра методики преподавания математики, Омский государственный университет
Адрес для корреспонденции: 644077, Омск, пр. Мира, 55-А
About the authors
Инга Корнеевна Жинеренко
1.1. кафедра методики преподавания математики, Omsk State University
Postal address: 644077, Omsk , pr. Mira, 55-A
Поиск
Свежий выпуск
Авторам